Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, tworzenie gier wideo AAA jest żmudnym zadaniem, które wymaga dużo czasu i pieniędzy. Podczas gdy procesy rozwojowe są coraz dłuższe i ciągną się latami, wykładniczo rosną również budżety. Czy produkcja tych projektów jest niezrównoważona?
W ramach procesu pomiędzy Microsoftem a FTC Sony przedstawiło nowe dowody. Popełnił jednak błąd i źle zredagował dokumenty. Z powodu tego poślizgu budżety sięgają milionów dolarów Ostatni z nas: część druga I Horyzont Zakazany Zachód.
W szczególności tytuł Naughty Dog kosztował 220 milionów dolarów, podczas gdy gra z otwartym światem Guerrilla Games miała budżet w wysokości 212 milionów dolarów. Należy zaznaczyć, że kwoty te nie uwzględniają wydatków na kampanie marketingowe i promocyjne.
Powiązany film: Tworzenie własnych gier wideo to koszmar
Deweloperzy reagują na imponujące budżety tytułów na wyłączność PlayStation
Oczywiście dane te przyciągnęły uwagę graczy i przedstawicieli branży. Lisette Titre-Montgomery, była programistka, która pracowała w Psychonauci 2Zauważył, że Sony wydało ponad 200 milionów dolarów w ciągu 6 lat, zanim osiągnęło jakikolwiek zysk, i zasugerował, że studia zatrudniające 200 pracowników, takie jak Naughty Dog, były „niezrównoważone”.
Shana, były producent Xboxa i Capcomu, dodał do powyższych informacji, zauważając, że Sony wydaje średnio około 15 000 dolarów na pracownika miesięcznie. Ponieważ firma zaczyna zarabiać, gdy produkt trafia na rynek, opóźnienia są bardzo kosztowne. Powiedział: „Jeśli kiedykolwiek zadasz sobie pytanie„ Dlaczego programista nie może cofnąć daty wydania? „Odpowiedź to.”
Gdybyś przeoczył: Tworzenie gier AAA będzie trwało coraz dłużej, mówi Corey Barlog
Mimo że gry wideo zarabiają miliony dolarów i mają rozdęte budżety, deweloperzy w branży wydają się ciąć swoje pensje. O tym powiedział Nigel Davis, producent maraton z Bungie’go. „Gdybyśmy musieli pracować w innych obszarach technologii, zarabialibyśmy więcej. Znam wiele osób, które zrezygnowały z grania, aby pracować w innych obszarach i teraz zarabiają dużo więcej.”
220 milionów dla 200 programistów w ciągu 6 lat. zanim zarobisz złotówkę.
Zespoły gier tak duże przez tak długi czas nie są. ciągły. https://t.co/BQO3q3RXXQ
– Lisette Teeter Montgomery (@zette16) 28 czerwca 2023 r
Aby dodać do tego, wskaźnik spalania wynosi około 15,2 tys. Na osobę miesięcznie, czyli 3 mln miesięcznie. To całkiem rekordowe liczby jak na AAA/A.
Więc jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, „dlaczego programista X nie może przesunąć daty premiery”, odpowiedź jest taka.
Opóźnienia są drogie. https://t.co/0QFbuZFyLQ
– Shana (alias MQ), Głosowanie w Wakandan Outposts (MushrooQueendom) 29 czerwca 2023 r
Alert spoilera: tworzenie gier jest drogie. 💰💰💰
– Shana (alias MQ), Głosowanie w Wakandan Outposts (MushrooQueendom) 29 czerwca 2023 r
Widzę wielu ludzi, którzy mówią, że programiści nie są warci wkładania w to tyle wysiłku.
Prawie każdy, kto pracuje w grach, otrzymuje obniżkę wynagrodzenia. Jeśli będziemy pracować w innych obszarach technologii, osiągniemy więcej.
Znałem wielu programistów, którzy porzucili gry, aby pracować w innych obszarach technicznych, a teraz robią znacznie więcej https://t.co/QEwTu1hiYg
– Pride Zexu 🏳️🌈✊🏿💙 (@PrinceZexu) 29 czerwca 2023 r
Potrzebowałbym jednej dziesiątej tej kwoty, aby sfinansować 20-30 niesamowitych gier niezależnych stworzonych przez wspaniałych twórców z całego świata.
Nie mówię, że te gry nie powinny mieć takich budżetów – to całkiem niesamowite gry – ale o mój Boże, chciałbym, żeby ktoś wziął te zakłady na niezależnych twórców gdzie indziej
– Ramy Ismail (Rami) (tha_rami) 28 czerwca 2023 r
Oczywiście osobistości ze sceny indie również zareagowały i pokazały swoje zdumienie. Na przykład Ramy Ismail, były programista w Vlambeer, powiedział, że jedna dziesiąta budżetów Ostatni z nas: część druga Lub Horyzont Zakazany Zachód Wystarczająco, by „sfinansować 20 lub 30 świetnych gier indie”.
Ale powiedz nam, co sądzisz o tej sytuacji? Czy uważasz, że ceny wymknęły się spod kontroli? Poczytajmy dla Ciebie w komentarzach.
Kliknij tutaj, aby przeczytać najnowsze wiadomości z branży gier.
Powiązany film: Kiedy gry wideo nie spełniają naszych oczekiwań
Redakcyjny: gry / Facebook / Świergot / youtube / Instagram / Aktualności / niezgoda /kabel / wiadomości Google
„Skłonny do napadów apatii. Introwertyk. Wielokrotnie nagradzany ewangelista internetowy. Ekspert od ekstremalnego piwa”.
More Stories
Jak zdobyć płaszcze z okazji 15. rocznicy Minecrafta we współpracy z TikTokiem i Twitchem – Minecraft
Jeden z najlepszych telefonów Samsung Galaxy na rynku poraża jego cena
Wszystkie wiadomości o Gemini, Androidzie 15 i wielkich osiągnięciach, jakie osiągnął w dziedzinie sztucznej inteligencji