23 listopada, 2024

OCHRONA24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i reportaże specjalne ochrony. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Włoski thriller i dramat w PRL o Złotego Lwa |  Kultura i rozrywka Wydanie USA

Włoski thriller i dramat w PRL o Złotego Lwa | Kultura i rozrywka Wydanie USA

„Nie zostawiaj śladów”, prawdziwa historia polskiego studenta pobitego na śmierć przez członków komunistycznej milicji w 1983 roku, porównywana jest z „thrillerem psychologicznym” z udziałem dentysty, „Ameryka Łacińska”, finał duetu D’Innocenzo na Festiwal Filmowy w Wenecji.

Słynni scenarzyści „Dockman” reżyserów, Włochów Damiano i Fabio de Innocenso oraz Matteo Caron, miasto na południe od Rzymu, nawiązanie do łaciny. .

Damiano de Innocenzo wyjaśnia klaustrofobiczny ton historii na konferencji prasowej: „chcemy, aby widz był uwięziony jak mucha za lustrem”, dentysta w średnim wieku (Elio Germano) najwyraźniej prowadzi satysfakcjonujące życie – zawodowe i ekonomiczne rodzinny – na łuku znajdującym się na obrzeżach miasta.

Jednak od początku czuje się, że coś nie idzie dobrze. Pewnego dnia, kiedy schodzi do piwnicy swojego domu, dzieje się coś niewyobrażalnego i nie potrafi wyjaśnić, co tam jest, co sprawi, że wejdzie w cykl coraz bardziej nieznośnego bólu.

„Opowiada o tym, jak ukrywamy to, czego w sobie nie lubimy, aby zachować własny wizerunek” — mówi aktor Elio Germano. . „(„ Favolox ”, 2020).

Podkreśla również kobiece cechy swojej postaci. „Pomysł polegał na stworzeniu czegoś przeciwko zwycięskiemu mężczyźnie, modelowi potężnego mężczyzny, który został powołany do podboju i obecnie zajmuje wiele kobiet” – wyjaśnia.

Fabio i Damiano dzielą się zadaniami związanymi z pisaniem i reżyserią. Nikt nie widzi w tym filmie typowego thrillera. „To tajemnicze, niejasne. Jeśli chcesz opowiedzieć thrillerowi, możesz powiedzieć, że jest psychologiczny”, drugi to: „Podoba nam się ten gatunek i jego precyzyjne zasady, ale tutaj staraliśmy się ominąć niektóre zasady, aby nie robić tego ponownie . Już to zrobiłem”.

W fabule ważna jest idea miłości. „Kiedy mówimy o miłości, nasze duchy, pasje, niepewność przyszłości przychodzą natychmiast”, podkreśla Fabio, „Chcieliśmy zbadać, ile miłości może cię uratować, pomagając zjednoczyć wszystkie części układanki”.

READ  Polski Sąd Apelacyjny uchyla wyrok przeciwko historykom masakry | Polska

Drugim uczestnikiem tego dnia był „Nie zostawiaj śladów”, Polak John P. Drugi film fabularny Maduszyńskiego i syna znanego poety Chryzokorsa odtwarza prejumiczną historię. Miał zaledwie 19 lat, gdy zmarł w wyniku pobicia przez agentów, którzy zatrzymali go na ulicy za to, że nie chciał pokazać dowodu osobistego.

Sprawa odbiła się wówczas ogromnym echem, a na jego pogrzebie wzięło udział 60 000 osób, co okazało się aktem o reperkusjach politycznych i tragicznych skutkach. Ksiądz, który jej przewodniczył, Jersey Popilusco, został zamordowany rok później.

Podczas śledztwa w sprawie śmierci Presemica napastnicy uniknęli kary, a dwie pielęgniarki skazano i zabrano do szpitala. Jednak kilka lat później, w maju 2008 roku, polskie sądy skazały jednego z bojowników komunistycznych, którzy brali udział w pobiciu, Ireneusza Kolciu, na cztery lata więzienia.

Dla Madhusinskiego, który urodził się w 1984 roku, sprawa ta jest aktualna, ponieważ „represje są nadal aktualnym problemem w wielu krajach”. W filmie szuka surowości w portretowaniu prawdziwych postaci, takich jak Barbara Sadovska, Krzekorsk Presemik czy ówczesny premier generał Vojich Zaruzelsky.

Z drugiej strony dla protagonisty, przyjaciela ofiary i Zurka Popiela, który jest tylko świadkiem wydarzeń, dozwolone są dalsze licencje.

78. edycja Festiwalu Filmowego w Wenecji czeka na ostateczne przedłużenie dwóch ostatnich filmów walczących o Złotego Lwa, których jutro nie będzie można zobaczyć, filipińskiego filmu „W pracy: brakująca ósemka”, Erica Mattiego i francuskiego „Un autre”. świat” Stephen Brisso.

Magdalena Chanis