Na biennale SACO1.1 „Colbe” zasiądą eksperci z Chile, Ekwadoru, Argentyny i Polski.
Są to chilijski nauczyciel Pedro Donoso, ekwadorski krytyk Hernán Baguruçu, argentyńska konsultantka Ana Lara Esposito, polska pisarka Malgorzada Kaźmierczak i jej rodaczka Dagmara Wieskiel, reżyserka biennale.
Biennale Sztuki Współczesnej SACO1.1 Golpe jest już otwarte i będzie otrzymywać propozycje od artystów z całego świata, którzy chcą być częścią głównej wystawy wydarzenia, prezentowanej w Clark Historic w Melbourne do 4 listopada 2022 roku. Dok z Antofagasty.
Jury
Wyboru dokona jury złożone z ekspertów z różnych dziedzin, takich jak krytyka sztuki, komunikacja kuratorska i specjalna, które oceni jakość projektów, adekwatność do przestrzeni i, co ważne, adekwatność do koncepcji ubezpieczenia. Wydanie.
Donoso posiada tytuł magistra literatury porównawczej Uniwersytetu Cambridge (Wielka Brytania). Jest nauczycielką, tłumaczką i asystentką kuratorską w projektach plastycznych i literackich. Współpracował z różnymi magazynami i publikacjami w Chile, Hiszpanii i Meksyku. Obecnie jest stałym współpracownikiem magazynu Artichoke i pełni funkcję kierownika programów sztuk wizualnych w Centrum Rozbudowy Ministerstwa Kultury, Sztuki i Dziedzictwa w mieście Valparaiso. Ostatnie książki, przy których współpracował, to „Gordon Matta-Clarke: Doświadczenie staje się materiałem” (Poligrafa 2015); „Ostatnie dni Waltera Benjamina” (Szaboskat, 2018) oraz „Ruchy ziemskie: sztuka/natura” (Poligrafa, 2021).
Ze swojej strony Bagurugu jest krytykiem i kuratorem sztuki współczesnej, posiada tytuł doktora w zakresie szkolnictwa wyższego, tytuł magistra kulturoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem sztuki i projektowania oraz studiów latynoamerykańskich ze szczególnym uwzględnieniem myśli latynoamerykańskiej. Jest autorem ponad 40 książek o sztuce, krytyce sztuki, teorii sztuki i filozofii sztuki, współautorem 16 czasopism specjalizujących się w sztuce współczesnej oraz licznych artykułów do katalogów indywidualnych artystów i pisania krytycznego dla czasopism. Dyrektor akademicki Międzynarodowej Krytyki, Teorii i Filozofii Sztuki Współczesnej oraz Centrum Grafiki Współczesnej. Służył w ponad 300 kuratorach na poziomie muzeów i galerii na całym świecie, a obecnie jest Kuratorem Sztuki Współczesnej.
Tymczasem Espósito jest konsultantem artystycznym, doradzającym i pracującym z różnymi aktorami sztuki współczesnej w celu tworzenia strategicznych sojuszy z sektorem publicznym i prywatnym. Opracowuje niezależne projekty kuratorskie i projekty współpracy z młodymi i uznanymi artystami. Pisze artykuły, wywiady i eseje o sztuce współczesnej we włoskich mediach, takich jak Exparte Magazine, HR Online i La Mia Finanza Web TV. Współpracuje z Cisneros Collection (Nowy Jork), Magenta Magazine (Buenos Aires) i PAC (Madryt). Studiował nauki o komunikacji na Uniwersytecie Buenos Aires oraz praktykę kuratorską w Accademia de Bellas Artes w Mediolanie, gdzie mieszkał i pracował przez ponad jedenaście lat.
Tymczasem Kazmierczak jest lekarzem historii. Jest autorem wielu książek krytycznych i naukowych z zakresu sztuki i literatury współczesnej. W latach 2011-2014 był redaktorem czasopisma naukowego Art & Document oraz współredaktorem livinggallery.info. W latach 2014-2016 był dyrektorem i naczelnym kuratorem Miejskiej Galerii Sztuki (Kalice), a w latach 2016-2017 dyrektorem Biblioteki Akademii Sztuk Pięknych (Szczecin) i adiunktem tej samej instytucji. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i współtwórcą pierwszego w Polsce programu magisterskiego poświęconego wyłącznie sztuce współczesnej. Od 2020 roku jest wiceprezesem AICA Polska i AICA International.
Wreszcie Wieskiel jest polskim artystą wizualnym mieszkającym w Chile i doktorem Uniwersytetu Sztuk Pięknych w Krakowie. Przez piętnaście lat praktykował wiele technik leczniczych na pustyni Atakama. Kieruje Centrum Rezydencji oraz Instytutem Zaawansowanej Sztuki Latynoamerykańskiej (ISLA). Dyrektor i pedagog kursu dyplomowego Microcuraturias, From the Margins (2022). Był redaktorem terenowym magazynu Chile Mubarum w 2009 roku.
Dopuszczalność
Po ogłoszeniu zaproszenia eksperci przejdą etapy uzyskiwania pozwoleń i wykonalności technicznej pod kierunkiem koordynatora SACO, Carlosa Rendóna i Christiana Núñeza, producenta generalnego SACO.
W drodze pierwszego indywidualnego przeglądu i drugiej zdalnej dyskusji panelowej dla każdego projektu jury zdecyduje, który z siedmiu miejsc zostanie wybrany, a wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2023 r.
Dostępny tekst kuratorski, podstawy i formularz zgłoszeniowy Tutaj.
„Praktyk popkultury. Wielokrotnie nagradzany miłośnik telewizji. Twórca. Oddany geek kulinarny. Miłośnik Twittera. Miłośnik piwa”.
More Stories
Poznaj Lunę, reprezentantkę Polski na Eurowizji 2024
Obiekt, który rzucił bomby zapalające na synagogę w Warszawie
Polska Świdka zmierzy się z Hiszpanią w finale BJKC