7 maja, 2024

OCHRONA24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i reportaże specjalne ochrony. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Czy historia gier komputerowych coś zmieniła?

Czy historia gier komputerowych coś zmieniła?

Cztery lata przeciwko Steamowi

W dniu 6 grudnia A. J Epic Games Store obchodził cztery lata. 48 miesięcy, podczas których próbował podkopać dominację Steama na rynku komputerów PC, wabiąc graczy tym, z czym firma myślała, że ​​mogą konkurować: cotygodniowymi prezentami tytułów, które czasem są dobre, a czasem nie do końca takie same; I naprawdę przydatna polityka wyłączności oparta na warunkach Wydawcy.

Nie wolno ci o tym zapomnieć Epic stał się młotem pneumatycznym, który chce wyeliminować te ofensywne wartości procentowe przyłączać Sklepy Firmy cyfrowe, które pobierają opłatę za korzystanie ze swojej infrastruktury. Same Apple, Google czy Valve pobierają średnio 30% z każdej transakcji, a pomysł Tima Sweeneya od początku istnienia polegał na tym, by zachęcić deweloperów do obniżenia tych kwot do 12%, a nawet 5%, jeśli tytuły korzystały z popularnego już silnika Unreal Engine. Ta polityka służyła pochlebstwom Wydawcy Średni poziom, z niewielkim wpływem lub znaczeniem w obliczu globalnego rynku, który zdominował Steam w 2018 roku i cztery lata później pozostaje mniej więcej taki sam.

Bardzo miło jest obniżyć te procenty prowizji, ale jest to coś, co dotyczy tylko firm, a nie graczy. Dla nich firma Epic myślała, że ​​system prezentów i tymczasowych wyłączności na okres sześciu miesięcy lub roku wystarczy, aby przechylić szalę na ich korzyść w rekordowym czasie, ale najwyraźniej tak nie było, mimo że miliony graczy dotknęło 35, podczas gdy ten specjalny na Steamie jest to około 70.

Exodus metra Również Assassin’s Creed Valhalla Były dwa tytuły, których nie mogliśmy znaleźć na Steamie: jeden, ponieważ Epic zmusił się do ich posiadania, a drugi, ponieważ Ubisoft wolał szukać szczęścia we własnym sklepie, Stadia lub jakimkolwiek innym. Teraz widzi go z powrotem z ogonem między nogami Mamy go już dostępnego również w sklepie Valvewięc wpływu Epic Games Store wyraźnie nie ma.

READ  Kto zostaje bez WhatsApp? Tutaj ci powiemy

Może pokonać Steam, ale nie teraz

Sklep Epic Games przechodzi przez kolejne etapy, ma to być projekt o tych cechach, w którym pieniądze nie są wykorzystywane tylko po to, aby przekonać nas wszystkich do przejścia z jednego sklepu, który wkrótce będzie miał 20 lat, do innego, którego obowiązkiem jest zjednoczenie. Użytkownicy przyjmują prezenty i dodają je do swoich bibliotek Bo to nic ich nie kosztuje, ale co innego zdecydować, że cała twoja biblioteka idzie z jednej biblioteki, o której wiemy, że trwa do drugiej, o której nie wiemy, czy to chwilowy kaprys bogacza, który ustawił się w grze tak jak Fortnite. będzie w chwale królewskie bitwy Zejdź w dół, podczas gdy twoje dochody i kiedy Zobaczmy, czy zobowiązanie Epic Games Store nadal obowiązuje i z tymi samymi przesłankami, które w niektórych przypadkach nie patrzą na prace i wprowadzają innowacje praktycznie ze stratą.

Tak jak stało się z Valve na początku jego istnienia, kiedy Wielu tak myślało podczas sprzedaży Pół życia 2 Przytrzymaj, aby Steam pozostał otwarty. Zdało egzamin i dziś możemy powiedzieć, że jeśli tak dalej pójdzie gry na PC dzięki stworzeniu Gabe’a Newella, który uratował ją przed piractwem i sprawił, że kilka projektów, które w przeciwnym razie straciłyby dużo pieniędzy z powodu nielegalnego kopiowania, stałoby się opłacalne.

Epic Games Store wciąż się szkoli. Uczenie się od rynku, firm i użytkowników Co najważniejsze, udowodnij, że cokolwiek na to wydamy, nie grozi nam utrata, gdy coś pójdzie nie tak.

Nie wiemy, czy będzie w stanie wyprzedzić Steama za rok, dziesięć czy 20 lat, ale nie jest na złej drodze. To inny aktor, jak GoG czy sam Microsoft, więc Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku skończy pięć lat i tak dalej, Proklamacja wieczności. Bez wątpienia będzie to jego największy hit… na razie.

READ  Ziemi zabraknie tlenu: to będzie historia