Muzyka kanadyjskiego kompozytora Moc Theobaldo, zabrzmi następnego lata z muzyką Isaaca Albanisa i Enrique Granados Japonia. Młoda Teneryfa jest pianistką Louis Lopez Ramos Został zaproszony do udziału z 19 tłumaczami z całej planety Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Hachinohe Ika-R. Organizowany przez NPO Nippon Arts Projects koncert odbędzie się w Hachinohe, Amori od 10 do 20 sierpnia przyszłego roku i obejmie siedem nocy koncertów międzynarodowych aktorów.
Festiwal dedykowany jest wielkiemu polskiemu pianiście i pedagogowi Halina Czerni-Stefańska (Kraków, Polska, 1922-2001), wygrał Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Sopina w 1949 roku, w stulecie jego urodzin. „Przy wyborze tłumaczy – wyjaśnia Louis Lopez Ramos w rozmowie z DIARIO DE AVISOS – w taki czy inny sposób poszukiwano muzyków związanych z fortepianem i językiem polskim.” Okada skontaktował się ze mną.”
Louis Lopez wyjaśnił, że poznał pianistę i nauczyciela Okadę dwa lata temu, tuż przed wybuchem epidemii, podczas kursu mistrzowskiego, który odbył w Polsce, na którym japoński muzyk był głównym gościem. „Miałam okazję spotkać się z nim osobiście i stamtąd nawiązaliśmy dobre relacje – dane tłumacza z Teneryfy – więc ponownie skontaktował się ze mną i zasugerował, abym wziął udział w ceremonii w Hachinohe”.
Pokazać
Obecność pianisty z Teneryfy w kraju azjatyckim obejmowała również przemówienie Luisa Lopeza, które miało pomóc zaprezentować publiczności wybranych tłumaczy do jego recytacji. „Ponieważ mam dużą swobodę w tworzeniu programu, postanowiłem skupić się na muzyce hiszpańskiej, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Japonii” – przekonuje.
Zacznij od wyboru utworów należących do recytacji Galeria Iberia Napisany przez Isaaca Albanisa (1860-1909), skomponował go Enrique Granados (1867-1916). Na zakończenie koncertu Luis Lopez wybrał Ramosa pieśni kanaryjskie Poprzez Theobaldo Power (1848-1884) nalega na „przyczynianie się do rozpowszechniania kultury kanaryjskiej i twórczości wielkiego kompozytora urodzonego na Teneryfie”.
Nie udało się znaleźć punktów spotkań między trzema kompozytorami wybranymi przez pianistę z teneryfy. „W różnych perspektywach”, wyjaśnia, „istnieje wiele podobieństw. Na przykład cechą charakterystyczną muzyki hiszpańskiej jest istnienie harmonii w trybie frygijskim. Dopasowują się one do transformacji muzyki ludowej w różnych częściach Hiszpanii w język klasyczny ”. Praktycznie następna generacja. Ten koncert pomoże również nadać Japończykom różne poziomy naszej muzyki ”- dodał.
Po przeszkoleniu w Wyższym Konserwatorium Muzycznym na Wyspach Kanaryjskich i Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Polsce, Louis Lopez rozpoczął nową, za którą oprócz kursów mistrzowskich i solisty otrzymał różne międzynarodowe nagrody. Jako adiunkt w Wyższym Konserwatorium Muzycznym w Turynie we Włoszech w tym roku akademickim 2021-2022.
„To bardzo ciekawe doświadczenie, zwłaszcza gdy jest to zadanie hybrydowe: nauczanie, ale granie na pianinie” – opisuje. „Uczę się przez całe życie i będę to kontynuował, ale jestem bardzo podekscytowany pracą z nauczycielką gry na fortepianie Cateriną Vivarelli lub na innym wydziale Konserwatorium, Muzyki Kameralnej”.
„Jazz” i kreacja
Louis Lopez od najmłodszych lat inspirował się muzyką Ramosa, a jego artystyczna wizja oznaczała przekroczenie klasyki. „Zwłaszcza Jazz. Mój ojciec jest najlepszym przyjacielem pianisty i kompozytora Polo Orti, który jest obecnie profesorem w kampusie Berkeley College of Music w Walencji i dał mi pozwolenie na branie od niego lekcji i rad, „mówi”. strona kreatywna, która jest bardzo połączona. Jazz”.
W tym procesie twórczym muzyka klasyczna nie traci na znaczeniu, tłumaczy, ponieważ utrzymuje stały dialog z językiem jazzowym. „Studiowanie muzyki klasycznej technicznie pozwoliło mi rozwinąć się jako pianista, ale pomogło mi w tworzeniu piosenek, które składają się na złożoną mieszankę, z którą nie poradzę sobie bez takiego samego treningu” – mam nadzieję.
Przyszłość
W tym momencie Louis Lopez Ramos wspomina rosyjskiego kompozytora Nikołaja Kapustina (1937-2020). „Analizuję pianistów i kompozytorów, na przykład Kabustina. Umie łączyć język i technikę muzyki tradycyjnej. Jazz Twórz całkowicie oryginalne prace. Obecnie komponuję muzykę w jego stylu. Myślę, że chcę iść do przodu.
Teneryfa to plan podróży, który stopniowo staje się widoczny, gdy pianista wchodzi na scenę. „Kiedy tylko będę miał okazję, jestem pewien, że jest miejsce na kilka darmowych ulepszeń w projekcie, który będę interpretował, z utworami Rashmaninowa lub kompozytorów klasycznych, takich jak Albanese, Granados i Theobaldo Power, grających w Japonii”.
„Praktyk popkultury. Wielokrotnie nagradzany miłośnik telewizji. Twórca. Oddany geek kulinarny. Miłośnik Twittera. Miłośnik piwa”.
More Stories
Polska gospodarka osiągnęła najwyższy wzrost od dwóch lat na poziomie 3,2%
Finał w Polsce dla Oscara Husillos
Polska wstrzymuje wsparcie militarne dla Ukrainy