23 listopada, 2024

OCHRONA24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i reportaże specjalne ochrony. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

Wielka światowa muzyka klasyczna wynagradza dwa walenckie talenty w Polsce

Wielka światowa muzyka klasyczna wynagradza dwa walenckie talenty w Polsce

Walencja (Carla Alino/EFE). Pochodzący z Walencji pianista Josue de Solan i zespół Capella de Minstrels to jedyni Hiszpanie zaprezentowani na International Classical Music Awards 2023 (ICMA). .

Di Solan i Carles Macroner, dyrektor zespołu specjalizującego się w muzyce dawnej i zdobywcy kilku nagród, powiedzieli EFE przed wzięciem udziału w wystawie, aby wręczyć te nagrody, które są uważane za Grammy muzyki klasycznej, w ten piątek. Odbędzie się Forum National de Música de Wrocław (Polska), aw przyszłym roku Palau de la Música w Walencji.

De Solan wygrał w kategorii instrumentów solowych za swój album „De Solaun Haydn Piano Sonatas” wydany przez IBS Classical, a Capella de Minstrels wygrała w kategorii muzyki dawnej za utwór o tej samej nazwie „El Caller de la Paloma”. Książka kordovanskiego humanisty Ibn Hazma, napisana ponad 1000 lat temu w Xàtiva.

Obaj wystąpią na ceremonii wręczenia nagród wraz z pozostałymi zwycięzcami szesnastu kategorii wchodzących w skład ICMA 2023 oraz NFM Filharmonia Wrocławska pod dyrekcją Giancarlo Guerrero.

Koncert będzie transmitowany na całym świecie przez Polskie Radio, Program 2 oraz kanał YouTube niemieckiego kanału publicznego Deutsche Welle, osiągając w poprzedniej edycji 700 000 wyświetleń.

Zachęta do dalszej pracy

W oświadczeniu dla EFE Josue de Solan (Walencja, 1981) zapewnia, że ​​zdobycie tej prestiżowej nagrody jest „rodzajem głosu”, który go inspiruje i „motywacją do kontynuowania”, w odniesieniu do tego, co mówi „zawsze w wątpliwości”.

„Podoba mi się sytuacja, gdy biegniesz w maratonie, a ktoś przynosi Anonymous wodę i zachęca do dalszego biegu” – mówi pianista, zaznaczając, że nagrodzony album został nagrany w „bardzo trudnym” momencie jego kariery. . : W środku pandemii ciężko zachorował wraz z matką, która później zmarła na covid.

Jednak upiera się, że muzyka na albumie jest „radosna”, czego nie rozumie. „Nie wiem, czy mogę ukoić swój smutek lub odkupić radość muzyką Haydna” – dodaje.

READ  Polska ma nadzieję, że Simanuskaya zainteresuje się zagranicznymi służbami wywiadowczymi

Jury uznało, że lektury Haydna De Solana odzwierciedlają jego zdolność do angażowania się w utwory na „względnych i wysoce energetycznych poziomach”, mówiąc, że „uwolniony od zasad estetycznych pianista tworzy tutaj wszechświat o samotnej naturze”.

Artysta jest wdzięczny za to uznanie, jednocześnie usprawiedliwiając muzykę klasyczną i uważając, że podobnie jak poezja „ma swoje miejsce w społeczeństwie”, choć przyznaje, że ta muzyka wymaga uwagi, której nie zna. W jakim stopniu żyje dzisiejsze społeczeństwo?

Stymulacja i zachęta do muzyki dawnej

Carlos Macraner był zaskoczony nagrodą, ponieważ Capella de Minstrels wygrała już w tej samej kategorii albumem „Quattrocento” w 2018 roku, ale świętuje międzynarodowe uznanie dla pracy, jaką ta walencka grupa wykonuje ponad wszystko. 35 lat. lata.

Ponadto uważa, że ​​ten rodzaj muzyki stanowi szansę na międzynarodową projekcję i promocję muzyki dawnej, do której trudno dotrzeć publiczności „w świecie, w którym wszystko jest natychmiastowe”, a także istnieje wiele różnic w ofercie muzycznej i kulturalnej. .

„To, co widzimy w tej muzyce, to subtelność, spowolnienie czasu. Udział w koncercie a cappella de minstrels oznacza zatrzymanie intensywnego głównego rytmu, w którym żyjemy, i zatrzymanie się, by cieszyć się drobnymi szczegółami, które dają nam całą radość” – broni się. .

Dla Macranera „biologiczne rytmy człowieka są kontynuowane wraz z rytmami muzycznymi” i potwierdza potrzebę stworzenia muzeum muzyki, takiego jak Muzeum Prado, które może szerzyć dziedzictwo muzyczne i docierać do wszystkich. Ludzie.

„El Caller de la Paloma” odzyskuje „kontekst muzyczny otaczający literaturę książki” Ibn Hazma według Makranera, w którym uciekli się do „muzyki andaluzyjskiej oraz tradycyjnej muzyki arabskiej i perskiej oraz improwizacji”. Aby stworzyć „środowisko historyczno-kulturowe i środowisko, które mogło być bogactwem al-Andalus”.