„Łowca androidów” pozostaje jednym z najbardziej ukochanych filmów wśród krytyków, między innymi ze względu na oszałamiające efekty wizualne, które nie byłyby możliwe bez filmu Stevena Spielberga.
Blade Runner to niewątpliwie jeden z najważniejszych filmów science fiction i jeden z najbardziej kultowych projektów Ridleya Scotta. Jednak to, co czyni go prawdziwym arcydziełem, to efekty specjalne, za które odpowiadał Douglasa Trubulla, Ceniony w branży za swoją pracę m.in 2001: Podróż kosmiczna Który zrewolucjonizował kino.
Przed wystąpieniem w filmie w roli Harrisona Forda Trumbull pracował już przy najważniejszych produkcjach, takich jak… Konfrontacje w trzecim etapie Napisane przez Stevena Spielberga i Star Trek, Dlatego jego doświadczenie w tych filmach pozwoliło mu stworzyć jedną z najlepszych scen otwierających w historii kina.
Każdy, kto widział oryginalny film z 1982 roku, pamięta, że rozpoczyna się on ujęciem dystopijnego Los Angeles. Kilka sekund później mamy zbliżenie oczu bohatera, które odzwierciedla to hipnotyczne miejsce. Scena, która zaskoczyła nawet scenarzystę Philipa K. Dick: „Ta premiera to jedna z najbardziej niesamowitych rzeczy, jakie kiedykolwiek widziałem w kinie” – podzielił się tegorocznym wywiadem.
Przed śmiercią Trumbull rozmawiał z naszymi przyjaciółmi pod adresem Alocynagdzie brał udział Jak to było, kiedy nagrał tę olśniewającą sekwencję, którą nazwał Hellscape w nawiązaniu do boga podziemi? „Ridley Scott i mój partner Richard Juricic zwrócili się do mnie z prośbą o wykonanie efektów specjalnych Łowca androidów. W tym czasie miałem rozpocząć pracę nad kolejnym filmem „Burza mózgów” – wspomina.
Twórcy filmu zgodzili się na zaangażowanie w produkcję osoby trzeciej, ponieważ kolidowałoby to z produkcją drugiego filmu. Reżyser Obcego zatwierdził i zatrudnił Davida Dreyera, który przejmie obowiązki od Trumbulla i Juricha, aby zakończyć film. Jednak scena otwierająca była w całości ich własnym dziełem i była możliwa dzięki filmografii Spielberga.
„Jedną z interesujących rzeczy w produkcji Blade Runnera jest to Mieliśmy już potrzebny sprzęt, ponieważ był używany podczas sesji Bliskie spotkania trzeciego stopnia. „Wszystkie kamery, których używaliśmy, maszyny do efektów dymnych, flary obiektywu itp. Wszystko zostało już przetestowane, więc był to także duży zysk finansowy” – wyjaśnił reżyser. Powinniście wiedzieć, że Łowca androidów był filmem bardzo niskobudżetowym i mieliśmy tylko kilka ujęć z efektami wizualnymi.
Jeśli zwrócisz uwagę na sekwencję, zauważysz duże podobieństwo do filmu o kosmosie w reżyserii Jurassic Park, ponieważ świetlisty wygląd na początku filmu przypomina nam statek-matkę z filmu Spielberga, Bo to dokładnie to samo oświetlenie, ta sama technologia, te same obiektywy aparatu. To samo tyczy się spinnerów, gdzie do poruszania statkiem wykorzystano te same efekty i animacje Lens Flare.
Reżyserowi Napoleona zależało także na tym, aby w mieście panowała bardzo mglista atmosfera wynikająca z zanieczyszczeń, utrudniająca przepuszczanie światła i deszczu, dlatego Trumbull spotkał się z operatorem Jordanem Cronenwethem oraz scenografem Lawrence’em J. Paulem. , Razem zbudowali komorę dymną, przez którą przechodziła cała gama promieni świetlnych. Dzieła, które w końcu pozwoliło filmowi nabrać mistycznego charakteru i przekroczyć historię kina.
„Amatorski twórca mediów społecznościowych. Popkultura, wielbiciel. Rozrabiaka. Internetowy ewangelista. Typowy bekonowy ninja. Komunikator. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nominowani z La Casa de los Famosos DZIŚ 28 sierpnia NA ŻYWO; Możesz więc głosować i zapisywać swoich faworytów – Fox Sports
Kolumbijska aktorka cierpi na paraliż twarzy i opowiada, jak przeżyła szok zdrowotny: „Mocno stanęłam po stronie Boga” – Wiadomości z serialu
Gala Montes ujawnia „romans” z byłym zawodnikiem Tigres i Puebla; Kto to jest? -Lis sportowy