Wiadomo Miłość Ridleya Scotta do kultury klasycznej, Cesarstwa Rzymskiego i jego konsekwencji. Pokazywał to już w „Gladiatorze”, ale w wielu późniejszych filmach zawsze zostawiał ślady. Kiedy ogłoszono tytuł „Obcy: Romulus”, wszyscy pamiętali reżysera Constanta, ale nazwa ta niesie ze sobą konotacje nawiązujące do niektórych jego dzieł, które zawsze były powiązane z tym samym rzekomym „wszechświatem”.
Stacja kosmiczna badań naukowych Weyland-Yutani „Renesans” składa się z dwóch niezależnych jednostek zwanych Romulusem i Remusem. Remus dysponował mniej zaawansowaną technologią niż jego odpowiednik Romulus, ale obaj odwoływali się do historii Rzymu. Z jednej strony renesans był ruchem, który rozpoczął się we Włoszech, podczas gdy Romulus i Remus to postacie założycielskie mitologii rzymskiej. W micie Romulus i Remus zyskali siły dzięki wilkowi, który ich wykarmił.
Numer ten jest logo stacji, o czym świadczą komentarze Fede Alvareza w wywiadach Nazwa odnosi się do ludzi, którzy zyskują moce od agresywnej istoty. (W tym przypadku byłby to ksenomorf). Co więcej, Remus symbolizuje „obcą” technologię, podczas gdy jednostka Romulusa symbolizuje „obcą” technologię, w tym estetykę. Oczywiście symbolika otaczająca samą stację kosmiczną nie jest jedyną rzeczą.
Álvarez wyjaśnia także, że ważnym wątkiem filmu są relacje między rodzeństwem, gdyż główni bohaterowie są albo braćmi (w tym relacja głównego bohatera z robotem), albo tworzą pary, ale bawi się też ideą cudownych narodzin i sprytnie złoczyńcy z Byli wychowywani przez wilki, co dało im umiejętności potrzebne do założenia Królestwa Rzymu.
Zależność jest więcej niż jasna
Ten sam reżyser Wydaje się, że wyklucza związek pomiędzy swoim „obcym” światem a „wilczym wychowaniem”. W jednym wywiad:
„Interesujące pytanie, ale nie. Pierwsza historia o Obcym wydaje się poprzedzać Wychowanych przez Wilki w tym sensie, że Nostromo mogło być finansowane przez regulowaną gospodarkę światową. Historia Wilków opowiada o powojennym chaosie. Jeśli chodzi o tę dwójkę, to dotyczy to „Projekty łączy jakaś wyobraźnia, ale ostatecznie są zupełnie odrębne”.
Jednak to nie może być przypadek, że Scott był producentem wykonawczym i reżyserem dwóch odcinków znakomitego serialu HBO, którego tytuł „Wychowani przez wilki” ma nieuniknione dowody. Co więcej, zawsze była uważana za swego rodzaju duchową siostrę sagi „Obcy”, z wieloma podobieństwami i wspólnymi tematami, dotyczącymi horroru ciała, mutantów, automatyzacji…, ale to, co daje do myślenia, to tytuł „Wychowani przez wilki” „, Zgodnie z tematyką serii, ale kto to zrobił Również jednoznaczne nawiązanie do Romulusa i Remusa.
Stworzone przez Aarona Guzikowskiego i rozgrywające się na tle wojny religijnej, która zniszczyła Ziemię, dwa roboty eksplorują dziwny i wrogi świat, w którym… Próbują w jakiś sposób zrestartować rasę ludzką i stworzyć imperium. Co gorsza, nie tylko zawierał stworzenia i inne szczegóły, ale także powiązał apokryficzną genealogię, która zawsze łączyła „Obcego” z „Łowcą androidów” poza tematem i fabułą.
Komunikacja merytoryczna
Obie franczyzy pokrywają się w swoim zmaganiu z korporacjami tworzącymi sztuczną inteligencję i tworzącymi pozaziemskie kolonie, a także poruszają tematykę kreacjonizmu oraz przesłuchiwania lub niszczenia ich twórców, ale są też między nimi podobieństwa. David i Roy Batty, robot i klon z obsesją, spotykają się z twórcami. Swoją drogą Patty wyje (jak wilk). W filmie „Prometeusz” Peter Welland, założyciel firmy noszącej jego imię, wspomina swojego mentora jako osobę „Prowadził swoje interesy niczym bóg na szczycie piramidy i przewodniczył miastu aniołów”.
Wydaje się jasne, że nawiązuje on do Eldona Tyrella, twórcy replikantów z filmu z 1982 roku, w biografii Dallas (Tom Skerritt), która została dołączona jako dodatek do najnowszego wydania DVD „Alien”, można przeczytaj to: Przed pracą dla Weylanda Pilot pracował dla Tyrrella. A ten wszechświat sam w sobie służy „wilkom przez niego wychowanym”. Ich roboty są identyczne z syntetycznymi robotami z „Obcego” pod tym względem, że zamiast krwi zawierają mleczny płynKtóre emanuje w pewnych momentach.
Tak czy inaczej, serial wydaje się być sposobem na rozwinięcie tematów, które tak naprawdę chciał zgłębić w „Prometeuszu” i „Przymierzu”, zachowując jednocześnie zainteresowanie. Ostatecznie cel „Matki” i „Dawida” jest ten sam: są to sztuczne inteligencje, których misją jest tworzenie życia i przemienianie się w ludzi poprzez narodziny, Ostateczne odbicie robotów takich jak Wilk Kapitoliński, Podobnie jak te nowoczesne Obiecuje Z tego powodu powiązanie tematyczne okazuje się silniejsze i wyraźniejsze niż jakiekolwiek nazewnictwo wspólnych firm w obu historiach.
W Espinowie | „Obcy 2” – kontynuacja nie autorstwa Ridleya Scotta, która miała już zalążki „Prometeusza” i „Obcego: Przymierza”.
W Espinowie | Najlepsze filmy 2024 roku
„Amatorski twórca mediów społecznościowych. Popkultura, wielbiciel. Rozrabiaka. Internetowy ewangelista. Typowy bekonowy ninja. Komunikator. Miłośnik zombie.”
More Stories
Nominowani z La Casa de los Famosos DZIŚ 28 sierpnia NA ŻYWO; Możesz więc głosować i zapisywać swoich faworytów – Fox Sports
Kolumbijska aktorka cierpi na paraliż twarzy i opowiada, jak przeżyła szok zdrowotny: „Mocno stanęłam po stronie Boga” – Wiadomości z serialu
Gala Montes ujawnia „romans” z byłym zawodnikiem Tigres i Puebla; Kto to jest? -Lis sportowy