- Joe Teddy
- Reporter ds. bezpieczeństwa cybernetycznego BBC News
To właśnie zainwestowano w zakup wirtualnej ziemi w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, ponieważ osoby prywatne i firmy walczą o swoją pozycję w metaverseBadania wykazały.
Ale dzieli nas wiele lat od metawersu wyłaniającego się w jedną wciągającą przestrzeń online, w której ludzie mogą żyć, pracować i bawić się w wirtualnej rzeczywistości.
następnie, Czy kupowanie wirtualnej ziemi to duży zakład?
Prezentacja własnej pracy
Ze swoim dużym ciemnoczerwonym irokezem i stale zapalonymi papierosami, awatar artystki Angie Thompson nie wydaje się być potentatem nieruchomości.
Należy jednak do rosnącego pokolenia ludzi, którzy domagają się nowych wirtualnych światów.
Pierwszą paczkę kupiłam w lipcu 2020 Zapłaciła około 1500 funtów (około 1670 dolarów). Kupiłem go, aby zaprezentować swoją własną pracę, ale także zorganizować metawersalne wydarzenia, które poprawiłyby moją sztukę i sztukę innych”.
Angie z Brighton zbudowała na swoim rodzinnym terenie w świecie Voxels dwie galerie pełne dziwnych i pięknych cyfrowych dzieł sztuki, które są sprzedawane w kryptowalutach.
Terytorium Angie jest mniej więcej wielkości małego rodzinnego domu (w porównaniu do wielkości jej awatara).
Najwyższy budynek ma trzy piętra i taras na dachu z widokiem na skrzyżowanie z czarno-białymi pasami i różową taksówką nieustannie jeżdżącą tam i z powrotem tylko dla zabawy.
Ale daje realne wyobrażenie o wielkości tego świata z powietrza.
„Przytrzymaj klawisz F i możesz polecieć w górę, aby sprawdzić moją okolicę” – wyjaśnia Angie.
Przelatując nad jego galerią można zobaczyć tysiące identycznych kwadratów od ziemi do horyzontu.
woksel Jest to jeden z kilkudziesięciu wirtualnych światów, które określają się mianem metawersów.
To mylące, ponieważ Ludzie zwykle rozmawiają drThe „metaverse” jak gdyby sRównieżBędzie jeden.
Ale dopóki jedna platforma nie zacznie dominować lub te odmienne światy się połączą, firmy sprzedają terytorium i wiedzę we własnych wersjach.
Naukowcy z firmy konsultingowej Metaverse Dapp Radar twierdzą, że w ubiegłym roku 1,93 miliarda dolarów w kryptowalutach zostało wydanych na zakup wirtualnej ziemi, z czego 22 miliony dolarów zainwestowano w około 3000 działek w Voxels.
Dapp Radar może to monitorować, ponieważ Voxels jest oparty na platformie kryptowalutowej Ethereum, gdzie, podobnie jak wszystkie wirtualne waluty, każda transakcja jest rejestrowana i publikowana na publicznym blockchainie (blockchain).
„jesteś szalony?”
Jednym z najbardziej znanych wirtualnych światów jest decentralizacja.
Działki uruchomione w 2020 roku sprzedają się za tysiące, czasem miliony dolarów.
Wśród tych, którzy kupili ziemię i wybudowali sklepy i centra dla zwiedzających, są Samsung, UPS i Sotheby’s.
Luksusowa marka modowa Philip Plein jest również właścicielem działki wielkości czterech boisk piłkarskich, na której, jak ma nadzieję, znajdzie się sklep i galeria.
Jednak właściciel, który ma tę samą markę, mówi, że jego matka nie została sprzedana, gdy kupił ją za 1,5 miliona dolarów.
„Moja mama zadzwoniła do mnie i powiedziała: Co zrobiłeś? Dlaczego zwariowałeś? Po co wydawać tyle pieniędzy, co to jest?Mówi.
Plein od ponad roku sprzedaje produkty w 24 różnych kryptowalutach online.
Na początku 2022 r. otworzył nowy sklep na londyńskiej Old Bond Street, który sprzedaje ubrania i niektóre niewymienne tokeny (NFT) w zamian za kryptowaluty, takie jak bitcoin i ether, chociaż akceptuje również funty.
Mówi, że otwarcie sklepu pomogło mu dowiedzieć się więcej o metaverse, dodając: „Zrobiłem odważny krok i dużo wydałem na działce”.
„Ale pomyślałem: mam ponad 24 lata z moją marką i co powinienem zrobić, jeśli zacznę od nowa?”
Jednak wraz z ogólnym spadkiem wartości kryptowalut, Dapp Radar twierdzi, że wartości nieruchomości metaverse zbliżają się do najniższego poziomu w ciągu jednego roku.
w piaskownicaAdidas, Atari, Ubisoft, Binance, Warner Music i Gucci należą do międzynarodowych firm, które kupują grunty i budują wiedzę, aby sprzedawać i promować swoje produkty i usługi.
Gucci wprowadził również Robloxa, który wraz z innymi dużymi platformami do gier, takimi jak Minecraft i Fortnite, jest jedną z najpopularniejszych spośród raczkujących platform.
Te ziemie nie są sprzedawane przez firmy zajmujące się grami i są obsługiwane bez użycia technologii blockchain.
Mają jednak pewne kluczowe składniki, których według autorów science fiction potrzebujemy prawdziwy metaverse:
- Możliwość spędzania czasu i zabawy
- twoje monety
- Możliwość zarabiania na platformie
- Ogromne i prężne społeczności.
Miasto Gucci (Gucci City) odnotowuje ponad 36 milionów odwiedzin w ciągu roku od jego uruchomienia, podczas gdy Nike Land odnotował ponad 25 milionów w ciągu 11 miesięcy.
w Miasto GucciGracze mogą kupować ubrania dla swojego awatara za prawdziwe pieniądze. W Nike Land możesz zdobyć koszulki i buty dla awatarów za punkty, które zdobywasz grając.
The Moda wydaje się być najbardziej interesującą branżą Aby wykorzystać szanse i zagrożenia związane z metawirusami.
Produkuje je wyłącznie cyfrowy dom mody The Fabricant z siedzibą w Amsterdamie ubrania awatara– Twórz dopasowane zestawy i stroje dla użytkowników Decentraland, Sandbox i innych metawersów kryptowalut.
„Kiedy zaczynaliśmy, nazywaliśmy wszystkich szalonymi, ponieważ mówili: „Dlaczego tego potrzebujesz?” „Ale naprawdę wierzymy w ideę, że w przyszłości ludzie będą używać przedmiotów cyfrowych”, mówi współzałożycielka i główny projektant Amber Jae Slooten.
Rekordowa sprzedaż Fabricanta do tej pory wyniosła 19 000 USD, chociaż został sprzedany jako NFT (dzieło sztuki cyfrowej) i nie był używany przez awatara właściciela.
Firma właśnie pozyskała 14 milionów dolarów finansowania od inwestorów, którzy obstawiają ideę, że wielu z nas wkrótce przeżyje część swojego życia w metawersie.
Nie jest jednak pewne, czy i kiedy to nastąpi.
Ogólnie rzecz biorąc, metawersy kryptograficzne są rzadko zaludnione i są naprawdę używane tylko wtedy, gdy mają miejsce wydarzenia, a nawet wtedy uczestniczą tylko tysiące, a nie miliony ludzi.
Nawet w wirtualnym świecie, w którym Meta, która jest właścicielem Facebooka i Instagrama, pompuje miliardy dolarów, wycieki notatek pokazują, że ludzie nie pozostają w biznesie zbyt długo.
Amber Slooten jest przekonany, że wraz z ewolucją tych światów przybędzie więcej ludzi.
„Na pewno będzie na to ogromny rynek, ponieważ jeśli myślisz o młodszym pokoleniu, już grają. Dla nich nie ma rozróżnienia między rzeczywistością a wirtualną. Ale wciąż trzeba go zbudować”.
Zapamietaj to Możesz otrzymywać powiadomienia z BBC World. Pobierz i aktywuj nową wersję naszej aplikacji, aby nie przegapić naszych najlepszych treści.
„Irytująco skromny muzykoholik. Rozwiązujący problemy. Czytelnik. Hardcore pisarz. Ewangelista alkoholu”.
More Stories
Banxico tnie prognozę PKB; Widzi słabość – El Financiero
Targ owocowo-warzywny Bodega Aurrerá od dziś do 29 sierpnia 2024 r.: najlepsze oferty
Według analizy El Economista królem internetu szerokopasmowego w Meksyku jest firma Megacable, której nie może konkurować ani Totalplay, ani Izzi