23 listopada, 2024

OCHRONA24

Polska Najnowsze wiadomości, zdjęcia, filmy i reportaże specjalne ochrony. Polska Blogi, komentarze i wiadomości archiwalne na …

To anime zostało wyprodukowane przy użyciu silnika gier wideo – Kudasai

To anime zostało wyprodukowane przy użyciu silnika gier wideo – Kudasai

Unreal Engine 5 (UE5) od Epic Games Dał życie niezliczonym grom wideo, ale teraz jest to silnik programistyczny Stosuje się go w celu usprawnienia procesu produkcji anime. Japońskie studio Laboratorium Anime Tsumugi Akita Jest liderem tego nowego podejścia, a rezultaty wykorzystania UE5 w produkcji anime można zobaczyć w jego serii.”Odrodziłem się jako Siódmy Książę, abym mógł spędzać czas na doskonaleniu swoich magicznych zdolności„.

W obszernym wywiadzie dla Weekly ASCII, Tsumugi Akita Anime Lab, szef i producent serii „7th Prince”, Tsukasa SakuraiWyjaśnił, w jaki sposób proces produkcji bardzo różni się od procesu produkcji tradycyjnych seriali anime. „W przypadku większości seriali telewizyjnych anime scenariusz i zespół reżyserski/scenariuszowy są zwykle inni w przypadku każdego odcinka, ale w tym serialu nad każdym odcinkiem pracowali ci sami ludzie.„, skomentował Sakurai. Dodatkowo ci sami pracownicy mogli pracować nad obszarami, którymi normalnie zajmowaliby się oddzielni specjaliści, a wszystko dzięki wykorzystaniu silnika Unreal Engine 5.

Nie mamy zespołu 3D, ale mamy system produkcyjny, w którym każdy może pracować nad różnymi tradycyjnymi procesami przy użyciu Unreal Engine 5„, wyjaśnił Sakurai. Pomysł wykorzystania Unreal Engine 5 pojawił się, gdy Tsumugi Akita Anime Lab wziął udział w programie japońskiego rządu Anime no Tane w 2021 roku, inicjatywie mającej na celu podnoszenie umiejętności młodych animatorów.

Sakurai odkrył wersję demonstracyjną UE5 na YouTube i poprosił Naokiego Tozukę, obecnie odpowiedzialnego za scenariusz serialu i kierownictwo artystyczne „7. księcia”, aby spróbował wykorzystać je do animowania tła sceny w filmie krótkometrażowym, który nakręcili na potrzeby projektu. Wynik był pomyślny. „Mając to na uwadze, byliśmy przekonani, że każdy może z niego skorzystać, dlatego postanowiliśmy zintegrować go z naszym procesem produkcji seriali„Sakurai wyjaśnił.

READ  Tylko wyszkolony umysł z wizją orła może znaleźć PUMA, która goni jelenia, 95% nie - naucz mnie o nauce

Unreal Engine 5 jest stosunkowo łatwy do nauczenia w porównaniu do specjalistycznych narzędzi grafiki komputerowej 3D. Ta dostępność ułatwia animatorom tworzenie modeli 3D i tła, umożliwiając wszystkim członkom zespołu współpracę w sekwencji.

Mogą także zobaczyć, jak wszelkie zmiany wpływają na funkcjonalność w czasie rzeczywistym (zamiast widoku po każdej zmianie), dzięki czemu łatwiej jest swobodnie testować nowe pomysły. Umożliwia to także zespołowi animatorów natychmiastowe wdrożenie wszelkich zmian w oparciu o uwagi reżysera, co zwykle zajmuje kilka dni.

Ogólnie odkryli, że użycie Unreal Engine 5 przyspieszyło proces produkcyjny i poprawiło jakość produktu końcowego. „Zespół zajmujący się tłami jest odpowiedzialny za tła, modelowanie tła 3D i grafikę 2DCG na ekrany„Sakurai wyjaśnił. «Zespół graficzny może również pracować nad wszystkimi aspektami animacji komputerowej».

Reżyser korzysta również z silnika Unreal Engine na etapie tworzenia scenorysu, co przypomina wyszukiwanie lokalizacji w anime. Animację sprawdza zespół, który wykonał oryginalne rysunki, co jest nietypowe. Wydaje się, że łatwość użycia Unreal Engine 5 sprawia, że ​​wszyscy są na tej samej stronie.

Naoki Tozuka wyjaśnił, że wszystkie tła do anime „7th Prince” zostały stworzone w 3D przy użyciu silnika Unreal Engine 5. (Z wyjątkiem obrazów tła używanych do wyrażania wewnętrznych myśli i emocji bohaterów). Aby dać wyobrażenie, jak to wygląda w fazie rozwoju, Tozuka przesłał na Twittera film testowy, pokazujący poziomy model 3D stworzony w Unreal Engine 5.

  • Jestem (Naoki) Tozuka, twórca serialu i dyrektor artystyczny „7. księcia”. To jest film testowy przedstawiający scenę, w której Barrier (animowany przez zespół animatorów) ucieka z rezydencji, model 3D stworzony przez zespół pracujący w tle w Tsumugi Akita Anime Lab. Wykonane w UE5».

READ  Gdzie zostaną rozsypane prochy młodej aktorki Veroniki Toussaint, która zmarła na raka?

Dlaczego dziwne jest, że przy produkcji anime używany jest Unreal Engine 5?

Ciekawość kryje się w prawdzie Unreal Engine 5 to narzędzie wykorzystywane najczęściej w branży gier wideo, znanego ze swojej zdolności do tworzenia bardzo szczegółowych i realistycznych środowisk 3D w czasie rzeczywistym. Jego zastosowanie w produkcji animacji jest innowacyjne, ponieważ Tradycyjnie japońska animacja opiera się na bardzo specyficznym zestawie technik, które zazwyczaj nie obejmują rekwizytów z gier wideo.

Fakt, że UE5 jest stosunkowo łatwy do nauczenia i pozwala na wprowadzanie zmian w czasie rzeczywistym Czyni to z niego cenne narzędzie przy produkcji anime, wykraczające poza tradycyjną segmentację ról w procesie tworzenia. Metodologia ta nie tylko przyspiesza proces produkcyjny, ale także… Poprawia jakość produktu końcowego Umożliwiając większą kontrolę twórczą i szybsze wdrażanie niezbędnych zmian i modyfikacji.

  • Wraz z postępem technologii i zmianami metod pracy, praca staje się coraz bardziej wydajna. Ponadto osoby, które pierwotnie stosowały inne metody, nauczyły się tych nowych technik. Myślę, że to pozytywna rzecz».
  • Wow, kto by pomyślał, że silnik gry będzie najlepszym rozwiązaniem do tworzenia animacji. Ma lepszy interfejs niż specjalistyczne oprogramowanie 3D i renderowanie w czasie rzeczywistym… No cóż, zgadza się. Wraz ze wzrostem specyfikacji maszyn może to być naprawdę rewolucyjne rozwiązanie».
  • Wraz z wprowadzeniem silnika fizycznego do produkcji anime, można zmniejszyć ilość sprzętu, poprawić wydajność i osiągnąć wysoką jakość. Jeśli dodamy do tego sztuczną inteligencję, czas i liczba potrzebnych osób z pewnością zmniejszą się jeszcze bardziej.».
  • Silnik Unreal Engine uratował już firmy z branży gier wideo, takie jak Square Enix, które zmarnowało prawie całe pokolenie próbując tworzyć gry na własnym silniku. A teraz w końcu dotarłem do branży anime».
  • To bardzo interesujące. Unreal Engine, ile to mniej więcej kosztuje?».
  • Uważam, że balans animacji był bardzo dobry, być może ze względu na osiągniętą wydajność. Chociaż scenariusz zawierał pewne niespójności pod koniec, ogólnie była to dobra praca».
  • To było ciekawe. Branża anime również zmienia się w niesamowitym tempie».
  • Tradycyjni animatorzy odkrywają UE5. doskonały! UE5 naprawdę nadaje się do tworzenia ręcznie rysowanych animacji. Jest idealny dla artystów (nie inżynierów). Jeśli wtyczka poprawia obsługę animacji rąk w Odyssey.Iliad, nie ma już o co prosić».
  • Jako osoba, która od dłuższego czasu kręci sceny z UE, zawsze zastanawiałem się: „Dlaczego tego nie używają?” Od około dziesięciu lat».
  • Słyszałem, że począwszy od UE 5.4 licencja na zastosowania inne niż gry będzie kosztować około 200 000 jenów na osobę. Czy nadal będą z tego korzystać?».
  • Słynnym przykładem wykorzystania silnika Unreal Engine w cotygodniowym anime jest No Guns Life, ale w tym przypadku został on użyty w szczególny sposób. Do wersji UE 5.3 animacja jest bezpłatna, więc jeśli potrzebujesz tylko podstawowych funkcji, to w zupełności wystarczy».
  • Tak właśnie było. Jest wiele anime, w których elementy 3D nie pasują dobrze, więc mam nadzieję, że będzie ich więcej».
  • Wow, dzięki temu wyjątkowość pracowników może uwydatnić się bardziej, co jest interesujące».
  • Widzę, że nie trzeba go składać za każdym razem. Animator i reżyserzy mogą bezpośrednio wprowadzać poprawki».
READ  Mariana Bottas przyciąga wzrok w sezonowym minibikini z nadrukiem

fontanna: Zautomatyzowane media