Na biennale SACO1.1 „Colbe” zasiądą eksperci z Chile, Ekwadoru, Argentyny i Polski.
Są to chilijski nauczyciel Pedro Donoso, ekwadorski krytyk Hernán Baguruçu, argentyńska konsultantka Ana Lara Esposito, polska pisarka Malgorzada Kaźmierczak i jej rodaczka Dagmara Wieskiel, reżyserka biennale.
Biennale Sztuki Współczesnej SACO1.1 Golpe jest już otwarte i będzie otrzymywać propozycje od artystów z całego świata, którzy chcą być częścią głównej wystawy wydarzenia, prezentowanej w Clark Historic w Melbourne do 4 listopada 2022 roku. Dok z Antofagasty.
Jury
Wyboru dokona jury złożone z ekspertów z różnych dziedzin, takich jak krytyka sztuki, komunikacja kuratorska i specjalna, które oceni jakość projektów, adekwatność do przestrzeni i, co ważne, adekwatność do koncepcji ubezpieczenia. Wydanie.
Donoso posiada tytuł magistra literatury porównawczej Uniwersytetu Cambridge (Wielka Brytania). Jest nauczycielką, tłumaczką i asystentką kuratorską w projektach plastycznych i literackich. Współpracował z różnymi magazynami i publikacjami w Chile, Hiszpanii i Meksyku. Obecnie jest stałym współpracownikiem magazynu Artichoke i pełni funkcję kierownika programów sztuk wizualnych w Centrum Rozbudowy Ministerstwa Kultury, Sztuki i Dziedzictwa w mieście Valparaiso. Ostatnie książki, przy których współpracował, to „Gordon Matta-Clarke: Doświadczenie staje się materiałem” (Poligrafa 2015); „Ostatnie dni Waltera Benjamina” (Szaboskat, 2018) oraz „Ruchy ziemskie: sztuka/natura” (Poligrafa, 2021).
Ze swojej strony Bagurugu jest krytykiem i kuratorem sztuki współczesnej, posiada tytuł doktora w zakresie szkolnictwa wyższego, tytuł magistra kulturoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem sztuki i projektowania oraz studiów latynoamerykańskich ze szczególnym uwzględnieniem myśli latynoamerykańskiej. Jest autorem ponad 40 książek o sztuce, krytyce sztuki, teorii sztuki i filozofii sztuki, współautorem 16 czasopism specjalizujących się w sztuce współczesnej oraz licznych artykułów do katalogów indywidualnych artystów i pisania krytycznego dla czasopism. Dyrektor akademicki Międzynarodowej Krytyki, Teorii i Filozofii Sztuki Współczesnej oraz Centrum Grafiki Współczesnej. Służył w ponad 300 kuratorach na poziomie muzeów i galerii na całym świecie, a obecnie jest Kuratorem Sztuki Współczesnej.
Tymczasem Espósito jest konsultantem artystycznym, doradzającym i pracującym z różnymi aktorami sztuki współczesnej w celu tworzenia strategicznych sojuszy z sektorem publicznym i prywatnym. Opracowuje niezależne projekty kuratorskie i projekty współpracy z młodymi i uznanymi artystami. Pisze artykuły, wywiady i eseje o sztuce współczesnej we włoskich mediach, takich jak Exparte Magazine, HR Online i La Mia Finanza Web TV. Współpracuje z Cisneros Collection (Nowy Jork), Magenta Magazine (Buenos Aires) i PAC (Madryt). Studiował nauki o komunikacji na Uniwersytecie Buenos Aires oraz praktykę kuratorską w Accademia de Bellas Artes w Mediolanie, gdzie mieszkał i pracował przez ponad jedenaście lat.
Tymczasem Kazmierczak jest lekarzem historii. Jest autorem wielu książek krytycznych i naukowych z zakresu sztuki i literatury współczesnej. W latach 2011-2014 był redaktorem czasopisma naukowego Art & Document oraz współredaktorem livinggallery.info. W latach 2014-2016 był dyrektorem i naczelnym kuratorem Miejskiej Galerii Sztuki (Kalice), a w latach 2016-2017 dyrektorem Biblioteki Akademii Sztuk Pięknych (Szczecin) i adiunktem tej samej instytucji. Obecnie jest adiunktem na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie i współtwórcą pierwszego w Polsce programu magisterskiego poświęconego wyłącznie sztuce współczesnej. Od 2020 roku jest wiceprezesem AICA Polska i AICA International.
Wreszcie Wieskiel jest polskim artystą wizualnym mieszkającym w Chile i doktorem Uniwersytetu Sztuk Pięknych w Krakowie. Przez piętnaście lat praktykował wiele technik leczniczych na pustyni Atakama. Kieruje Centrum Rezydencji oraz Instytutem Zaawansowanej Sztuki Latynoamerykańskiej (ISLA). Dyrektor i pedagog kursu dyplomowego Microcuraturias, From the Margins (2022). Był redaktorem terenowym magazynu Chile Mubarum w 2009 roku.
Dopuszczalność
Po ogłoszeniu zaproszenia eksperci przejdą etapy uzyskiwania pozwoleń i wykonalności technicznej pod kierunkiem koordynatora SACO, Carlosa Rendóna i Christiana Núñeza, producenta generalnego SACO.
W drodze pierwszego indywidualnego przeglądu i drugiej zdalnej dyskusji panelowej dla każdego projektu jury zdecyduje, który z siedmiu miejsc zostanie wybrany, a wyniki zostaną ogłoszone w styczniu 2023 r.
Dostępny tekst kuratorski, podstawy i formularz zgłoszeniowy Tutaj.
„Praktyk popkultury. Wielokrotnie nagradzany miłośnik telewizji. Twórca. Oddany geek kulinarny. Miłośnik Twittera. Miłośnik piwa”.
More Stories
Polska gospodarka osiągnęła najwyższy wzrost od dwóch lat na poziomie 3,2%
Finał w Polsce dla Oscara Husillos
Polska wstrzymuje wsparcie militarne dla Ukrainy